Η συνέντευξη της Τζίνας Γ. Θανοπούλου όπως παρουσιάζεται στο ενημερωτικό site :
Η Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M., M.A., Harvard University, είναι Συμβουλευτική Ψυχολόγος – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας & Προσωπικής Ανάπτυξης σε Εφήβους, Ενήλικες, Οικογένειες και Ζευγάρια και Ψυχο-εκπαιδευτική Σύμβουλος σε Εφήβους. Έχει μετεκπαίδευση στο HARVARD University στο χώρο της Εξελικτικής Ψυχολογίας – Ψυχολογία Ευεξίας (Developmental Psychology – Wellbeing Psychology) Παιδιών, Εφήβων, Γονέων, Οικογένειας, Ζευγαριών, με εστίαση στην Ψυχολογία και Στήριξη Ατόμων σε «Ρίσκο» (“Risk and Prevention Psychology”).
Επίσης, έχει εξειδίκευση στη χρήση Αξιών της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q. Theory) για την καλύτερη Συναισθηματική Ισορροπία & Ανάπτυξη Εφήβων & Ενηλίκων από τον Dr Daniel Goleman, «πατέρα» της Συναισθηματικής Νοημοσύνης. Έχει μελετήσει στο Harvard University με τον Dr. Howard Gardner τη Θεωρία της «Πολλαπλής Νοημοσύνης», Multiple Intelligent Theory. Έχει εξειδίκευση στην Στήριξη & Καθοδήγηση Παιδιών & Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διατροφικές διαταραχές από το Harvard Graduate School of Education (HGSE).
Είναι Έγκριτο Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής/Hellenic Association for Counseling HAC 01250, Έγκριτο μέλος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Συμβουλευτικής/European Association for Counselling # EAC 0080, καθώς και μέλος της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας, American Psychological Association, APA # 81153384 από το 1996.
Είναι ενεργό μέλος του Συλλόγου Αποφοίτων του Πανεπιστημίου Harvard – Harvard Club of Greece στην Ελλάδα και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου και έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος και Γενική Γραμματέας στο Διοικητικό Συμβούλιο (1998 έως και σήμερα).
Έχει επαγγελματική εμπειρία έχοντας δουλέψει πάνω από 25 χρόνια στο χώρο της Ψυχολογίας & Εκπαίδευσης ως Διευθύντρια Κέντρων Συμβουλευτικής & Μαθησιακών Δυσκολιών, όπως: American College of Greece – Pierce College & στο TASIS/ ISA: Τhe International School of Athens. Διατηρεί το Ιδιωτικό της γραφείο στην Ελλάδα όπου προσφέρει τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες της σε Παιδιά, Εφήβους, Γονείς, Ζευγάρια, Οικογένειες & Ενηλίκους.
Παρουσιάζει τη δουλειά και την έρευνά της σε επιστημονικό επίπεδο στην Ελλάδα & στο Εξωτερικό σε Διεθνή Συνέδρια, Σεμινάρια, Συμπόσια όπως στο Harvard Graduate School of Education, HGSE, Harvard Medical School HMS, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιατρική/Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο και σε Συνέδρια, Σεμινάρια & Workshops σε ακαδημαϊκά & Πολιτιστικά Ιδρύματα και Σχολεία.
Αρθρογραφεί στον Τύπο με επιστημονικά άρθρα σχετικά με θέματα Ψυχολογίας, Εκπαίδευσης, Σχέσεων Ζευγαριών, Σχέσεις Παιδιών & Γονέων, Wellbeing, Mindfulness και την Καλλιέργεια Συναισθηματικής Νοημοσύνης E.Q. για την Ισορροπία, Ευτυχία & Επιτυχία όπως στα: Huffington Post.gr., ThriveGlobal.com, Brainy.gr καθώς και στο ένθετο περιοδικό της εφημερίδας Καθημερινής “Love yourself”, στο ΒΗΜΑGAZINO, κ.λπ. Για 6 χρόνια διετέλεσε βασική αρθρογράφος στην Ελληνική Έκδοση του διεθνούς περιοδικού “PSYCHOLGIE”.
Προσφέρει τις υπηρεσίες και γνώσεις της με πολλά σεμινάρια σε φιλανθρωπικές οργανώσεις όπως: «ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ», «ΕΛΕΠΑΠ», «MAKE A WISH», «SAVE WATER SPORTS». Ιδιαίτερα είναι Ενεργό μέλος στο ΜΚΟ: «The Home Project», ένα κοινωφελή οργανισμό του Ιδρύματος Μποδοσάκη, με σκοπό την παροχή εκπαίδευσης, προστασίας & ψυχοκοινωνικής υποστήριξης ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων στη χώρα μας. Προσφέρει εντατικά σεμινάρια στους Εκπαιδευτές/Φροντιστές των παιδιών για να ενταχθούν ομαλά στο νέο κοινωνικό τους περιβάλλον.
Επίσης έχει βραβευτεί από την UNESCO Πειραιώς και Νήσων για τη συνεισφορά της στην Εκπαίδευση, στη Συμβουλευτική και στον Εθελοντισμό.
Tον Φεβρουάριο κυκλοφόρησε το νέο σας βιβλίο «Τα παιδιά μας, οι καθρέφτες μας». Οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι είναι οι καθρέφτες των παιδιών τους, καθώς τα παιδιά “κάνουν ό,τι κάνουν οι γονείς τους και όχι μόνο ό,τι λένε”;
Οι γονείς είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν ότι με τη συμπεριφορά και το παράδειγμα ζωής και πράξης τους γίνονται ο Καθρέφτης των παιδιών τους. Δηλαδή τα παιδιά, είτε είναι σε μικρότερη ηλικία, είτε είναι στην εφηβεία μιμούνται τις συμπεριφορές, τη στάση, τα λόγια και τον τρόπο ζωής των γονιών τους, γι’ αυτό οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όχι μόνο σε αυτά λένε, αλλά κυρίως σε αυτά που κάνουν, γιατί τα παιδιά τους βλέπουν το αποτέλεσμα των πράξεών τους. Άρα, για να μεγαλώσουν Υγιή Ψυχολογικά παιδιά, οι γονείς πρέπει να εφαρμόζουν στον εαυτό τους τις Αξίες Συναισθηματικής Νοημοσύνης για να μεγαλώσουν Ισορροπημένα παιδιά.
Πώς μπορούν οι γονείς να προσδιορίσουν ορθότερα τη συμπεριφορά, το ήθος και τη μελλοντική τους εξέλιξη, ώστε να βελτιώσουν τη δική τους ζωή αρχικά αλλά και να εξασφαλίσουν την ισορροπημένη ζωή των παιδιών τους;
Η συμπεριφορά των γονέων πρέπει να βασιστεί σε Αξίες Συναισθηματικής Νοημοσύνης για τον εαυτό τους πρώτα, όπως:
Αυτογνωσία, Αυτοπεποίθηση, Αυτοσεβασμός, Αυτό-αποδοχή, Αποδοχή των άλλων, Σεβασμός στη Διαφορετικότητα, στις Διαφορετικές Αξίες, Απόψεις, Εν-συναίσθηση, Σεβασμός & Εμπιστοσύνη, Πίστη & Δέσμευση, Επικοινωνία, Ειλικρίνεια, Υπομονή, Επιμονή, Επιθυμία & διάθεση να Μοιράζεσαι, Ενδιαφέρον & Τρυφερότητα, Συγχώρεση, Αναγνώριση λαθών, Επιθυμία για Βελτίωση & Εξέλιξη, Επιθυμία να Δημιουργείς, Ευγνωμοσύνη, Εκτίμηση των μικρών χαρών της ζωήs!
Τι μπορούμε να μάθουμε από τα παιδιά μας; Μπορούν να γίνουν οι δάσκαλοί μας όσον αφορά την εξέλιξη και την ευτυχία μας;
Βεβαίως, μπορούν να γίνουν τα παιδιά μας οι δάσκαλοί μας όσον αφορά την εξέλιξη και την ευτυχία μας γιατί μέσα από τον αυθορμητισμό τους, την ειλικρίνειά τους και την επαφή με τη φωνή της καρδιάς μπορούν να εμπνέουν και διδάξουν στους γονείς τις αξίες των μικρών χαρών της ζωής.
Τα παιδιά μπορούν να διδάξουν στους γονείς τους:
-Την Εκτίμηση της στιγμής του ΕΔΩ & ΤΩΡΑ όπως έρχεται και των μικρών δώρων ζωής, όπως μια βόλτα στη φύση, σωματική άσκηση, διαλογισμός, γιόγκα, μια ωραία ανταλλαγή σκέψεων με έναν φίλο, το διάβασμα ενός βιβλίου, την έκφραση μέσω δημιουργικής απασχόλησης όπως οι τέχνες, θέατρο, χορό, κ.λπ
-Την Αυθεντικότητα και τον Ενθουσιασμό των μικρών παιδιών και
-Την Πίστη και το κέφι για ζωή.
Τι προσπαθούν να μας πουν τα παιδιά με τη συμπεριφορά, τα λόγια και τις πράξεις τους;
Με τη συμπεριφορά, τα λόγια και τις πράξεις τους, τα παιδιά προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί με τους γονείς ότι πολλές φορές δεν τα ακούν ουσιαστικά, άρα χρειάζεται να χρησιμοποιούν την Ενεργητική Ακρόαση, δηλαδή να ακούν τα παιδιά ουσιαστικά και προσεκτικά και όχι να τα αγνοούν. Επίσης, να επικοινωνούν μαζί τους με το ΕΓΩ-ΜΗΝΥΜΑ, «Εγώ νοιώθω (όχι εγώ πιστεύω) όταν σε βλέπω να μην διαβάζεις, ότι…» και όχι με το «Εσύ-μήνυμα» που είναι στείρα κριτική.
Τι είναι η Αυτογνωσία; Ποια είναι τα οφέλη της για τα παιδιά, τους εφήβους και τους γονείς;
Αυτογνωσία είναι η αναγνώριση των εσωτερικών συναισθημάτων, σκέψεων και προβληματισμών, η αποδοχή αυτών και η αλλαγή & η εξέλιξή τους αν χρειάζεται. Δηλαδή τα «Μαγικά 3Α», τα οποία είναι: Αναγνώριση, Αποδοχή, Αλλαγή.
Η Αυτογνωσία είναι πολύτιμη αξία και συνδέεται με την αυτοπεποίθησή, δηλαδή: «Μπορώ/ Είμαι Ικανός/ή/ Αξίζω» και τον Αυτοσεβασμό: δηλαδή Αναγνωρίζω τις ανάγκες μου, Σέβομαι τον εαυτό μου και την Αξία μου και Θέτω προσωπικούς στόχους ζωής που εκφράζουν το άτομο. Αυτά είναι πολύτιμα για τους ενήλικες, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικά και για τα παιδιά, αν τα εμπνεύσουμε από νωρίς με το παράδειγμα πράξης και ζωής. «Τα παιδιά κάνουν ό,τι κάνουν οι γονείς τους και όχι μόνο ό,τι λένε».
Αν βιώνουν οι γονείς στη πράξη Αυτογνωσία, Αυτοπεποίθηση και Αυτοσεβασμό στη πράξη σαν συναίσθημα και εμπειρία, ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ ΘΑ ΤΟ ΒΙΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ!
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Τα σχέδια μου πάντα παραμένουν να υποστηρίζω Συναισθηματικά τα παιδιά και τους γονείς σαν Συμβουλευτική Ψυχολόγος και η συγγραφή του καινούργιου μου βιβλίου που θα αποτελέσει τη συνέχεια του πρώτου βιβλίο μου: «Τα παιδιά μας, οι καθρέφτες μας», «Οι σύντροφοί μας, οι καθρέφτες μας», «Οι φίλοι μας, οι καθρέφτες μας».
Ποιο είναι το motto σας;
Δύο είναι τα motto μου: «Τα παιδιά κάνουν ό,τι κάνουν οι γονείς τους και όχι μόνο ό,τι λένε» και «Τα παιδιά μας τα αγαπάμε άνευ Όρων, αλλά με όρια».
Τι θαυμάζετε περισσότερο στους ανθρώπους;
Τα χαρακτηριστικά που θαυμάζω στους ανθρώπους είναι να ακολουθούν τη φωνή της καρδιάς τους, όταν είναι αυθεντική αλλά και την ψυχική δύναμη να αγωνίζονται με επιμονή και υπομονή για την πραγματοποίηση στόχων και ονείρων τους.
Τι θεωρείτε ότι φέρνει ισορροπία στον άνθρωπο;
Ισορροπία στον άνθρωπο φέρνει όταν το άτομο μπορεί να ακούει την εσωτερική του φωνή και να την εξισορροπεί με τις ικανότητές του και την υλοποίηση των ονείρων και των στόχων του.
Τι φοβάστε περισσότερο;
Αυτό που φοβάμαι περισσότερο να μην υλοποιήσω τα όνειρά μου και τους στόχους μου, δηλαδή να προδώσω τον εσωτερικό εαυτό μου: τη θεϊκή φλόγα που μου έχω μέσα μου, όπου την έχει κάθε άνθρωπος διαφορετικά.
Τι είναι χαρούμενη ζωή για εσάς;
Όταν μπορώ αποτελεσματικά να βοηθήσω με Συμβουλευτική Υποστήριξη Εφήβους, Παιδιά, Οικογένειες και Ζευγάρια να βρουν το Νόημα της Ζωής τους και να κτίσουν και να διατηρήσουν ισορροπημένες σχέσεις, παρ’ όλες τις δοκιμασίες και τις δυσκολίες της ζωής που πάντα υπάρχουν.
Τι σας κινητοποιεί δημιουργικά;
Δημιουργικά με κινητοποιεί όταν βοηθάω αποτελεσματικά και θεραπευτικά σαν Συμβουλευτική Ψυχολόγος Παιδιά, Εφήβους, Γονείς, Οικογένειες και όταν θυμίζω στους ανθρώπους να ακούν και να ακολουθούν την εσωτερική τους φωνή.
Έχεις μια γεμάτη ζωή όταν…
…ανακαλύπτεις και πραγματοποιείς τον σκοπό για τον οποίο έχεις έρθει σε αυτόν το κόσμο. Στη δική μου περίπτωση όταν υποστηρίζω συμβουλευτικά και ψυχολογικά Παιδιά, Εφήβους, Γονείς και Οικογένειες.
Καλοσύνη για εσάς είναι…
… να ακούω με ενσυναίσθηση τους συνανθρώπους μου, να συμπαραστέκομαι και να εμπνέω με τις γνώσεις, την εμπειρία και την ψυχική δύναμη τους ανθρώπους που βοηθάω να πιστεύουν στον εαυτό τους για να πραγματοποιούν τα όνειρά τους και την ψυχική τους ισορροπία.